Vzgojiteljada 2013

Fotografije

Poročilo o Vzgojiteljadi, 26. 9. 2013

Na Srednji vzgojiteljski šoli in gimnaziji Ljubljana je 26. septembra 2013 potekala že enajsta VZGOJITELJADA – vseslovensko srečanje dijakov, učiteljev in ravnateljev šol s programom predšolska vzgoja. Teh šol je zdaj že deset: Gimnazija in srednja šola Rudolfa Maistra Kamnik, Srednja šola Metlika, Gimnazija Ljutomer, Srednja šola Veno Pilon Ajdovščina, III. gimnazija Maribor, Gimnazija Celje – center, Srednja šola Slovenj Gradec in Muta, Srednja šola Jesenice in Srednja šola Izola. Vzgojiteljada je letos gostila prek 300 udeležencev iz omenjenih šol

Prvo Vzgojiteljado je leta 2003 pripravila prav Srednja vzgojiteljska šola in gimnazija Ljubljana (SVŠGL). Nato je prireditev postala tradicionalna – vsako leto jo pripravi ena od desetih slovenskih šol s programom predšolska vzgoja.

Temeljni namen Vzgojiteljade je druženje in spoznavanje dijakov in mentorjev z vseh koncev države, spoznavanje sodobnih pedagoških prijemov – predstavitve dobre prakse in ustvarjalnosti, ki je je na teh šolah obilo. Na prireditvi se srečajo tudi ravnatelji Skupnosti vzgojiteljskih šol, ki usklajujejo izpeljavo izobraževalnega programa, sodelovanje med srednjimi šolami ter sodelovanje med šolami in Centrom RS za poklicno izobraževanje.

Kaj smo tokrat pripravili gostom? Ozračje na enajsti Vzgojiteljadi je bilo grajsko, srednjeveško. Goste so pozdravile fanfare, nato so se po uvodni prireditvi udeležili raznovrstnih delavnic. Na plesno-gledališki delavnici so se zavrteli z Ljubljanskim zmajem, učili so se sabljati, saj je to ena od disciplin viteških iger, prelevili so se v grajske pevce in godce, za grajsko matematično zabavo so poskrbeli origamiji, izdelovali so srednjeveško naravno kozmetiko, lutke in druge likovne izdelke, se preskusili v kaligrafiji, iskali princeso – v angleščini …

Na sklepni prireditvi, na kateri so predstavili delavnice, izdelke in drugo dogajanje, se je zbranim pridružil tudi Andrej Rozman Roza. Prebral je svojo pravljico Ognjebruh in Ognjeblisk, ki je bila tudi vsebinska podlaga celotne sklepne prireditve.

Poročila mentorjev delavnic na Vzgojiteljadi, 26. 9. 2013

VZGOJITELJADA – POROČILA DELAVNIC

Poročilo – delavnica kaligrafije

Za ustvarjalno delavnico kaligrafije sva z gostujočo kolegico pripravili za začetek krajšo predstavitev (prezi) o razvoju kaligrafije, vrstah kaligrafske pisave in uporabnosti kaligrafije v današnjem času. Priprava na praktični del delavnice, kjer smo se učili pisati uncialo, pa je obsegala pripravo kaligrafskih pripomočkov (peresa, držala, tuš), primerne podlage za pisanje (črtovje za uncialo), vzorce za okrasitev in narezane trakove polkartona za knjižno kazalo. Pripravili sva jim tudi kratek delovni list, na katerem sva povzeli glavne točke predstavitve, pomembnejše izraze, ki se uporabljajo v kaligrafiji in natančen prikaz poteka pisanja unciale.

Izvedba je potekala po načrtu. Dijakom gostujočih šol (12) in našim dijakinjam (4 iz 3.c) sta se na delavnici pridružili najprej dve učiteljici iz gostujočih šol, proti koncu pa še dve naši. Nato so se lotili izdelave knjižnih kazal, ki so jih odnesli s seboj kot spomin na kaligrafsko delavnico.

Delavnico so ocenili kot zanimivo in poučno in nekateri so dejali, da bo za njih spodbuda za nadaljnjo ukvarjaje s kaligrafijo.

Med delavnico smo izdelali tudi poročno listino, s katero sta se na zaključni prireditvi poročila Ognjeblisk in Ognjeoka.

Zapisala: Alenka Pokovec

 

Poročilo – glasbena delavnica Grajski Godci

Grajski godci so plesno glasbo izvajali na kljunaste flavte in ritmična glasbila (boben, tamburin, palčke, kraguljčki) ob spremljavi šolskega kvarteta.

Pripravili smo izbor skladb iz Zbirke za kljunasto flavto (KVI) DZS

• Anonymus RONDO in SALTARELLO (št. 6 in 26)

• G.Ph. Telemann PASSEPIED (št. 69)

Izvedbo zadnje skladbe smo polepšali z dvornim plesom v originalnih grajskih oblekah, ki ga je pripravila naša gostja Klavdija Levičnik.

V delavnici je sodelovalo devet dijakinj z ostalih Vzgojiteljskih šol, ki so se odlično ujele z nami, ter v prijetnem in delovnem vzdušju zagnano muzicirale skupaj. Dekleta so se hitro spoprijateljila med seboj in znova se je izkazalo, da glasba ne pozna meja.

Zapisala: Katja Virant Iršič

 

Poročilo – delavnica ˝V iskanju princese˝

Na angleški delavnici je sodelovalo 9 gostujočih dijakov in 4 dijakinje SVŠGL (3.B in 3. C).

Scenarij delavnice je bila zgodba o princesi, ki se mora, da bi rešila kraljestvo, poročiti s smrdečim, nevljudnim zmajem, ki niti angleško ne zna. Za pomoč prosi princa, ki mora, da bi prišel do njenih soban, odgovoriti na vprašanja, ki mu jih zastavita stražarja pri vhodnih vratih. Ker se na koncu, po scenariju celotne zaključne prireditve, Marjetica poroči z zmajem Ognjebliskom, tudi naš princ ne odgovori pravilno na vsa vprašanja.

Dijakinje 3.C so izdelale power point predstavitev za v učilnico (slike nenavadnih običajev v srednjeveški Ljubljani in napisale prevode nekaterih nenevadnih dogodkov, običajev), gostujoči dijaki pa so v skupinah morali oblikovati vprašanja (na voljo so imeli anekdote in gradivo: Sprehodi po stari Ljubljani, Srednjeveška Ljubljana) na katera je odgovarjal princ in prebrati anekdote, vezane na nenavadne dogodke v srednjeveški Ljubljani. Hkrati so tudi sami izdelali rekvizite in kostume za celotno podobo predstave.

Zapisali: Urša Posavec in Irena Ajster

 

Poročilo – Plesno gibalna delavnica: PLES Z ZMAJEM

S prikazom plesno gibalne delavnice Ples z zmajem smo bili vsi zelo zadovoljni. Skomponirali smo glasbo na podlagi skladbe Ljubljanski zmaj Uroša Rojka, s pomočjo scenografke Eke Vogelnik in šivilje. Plesni delavnici so je pridružilo 9 deklet iz drugih šol in 3 dijakinje 2. h razreda. Začeli smo ogledom videa, nato nadaljevali z različnimi načini hoje, obvladovanje prostora in formacij v prostoru in raziskovanjem, kaj naš zmaj zmore. Nato smo iz raziskanih elementov sestavili ples. Dijakinje so bile zelo zadovoljne in ugotovile, da je v malo manjši in prilagojeni varianti, ples uporaben tudi z otroki v vrtcu. Kot smo najavili smo v dveh urah oživili bratranca kitajskega zmaja- Ljubljanskega zmaja.

Zapisala: Petra Pikalo

 

Poročilo – likovna delavnica

Pripravili smo sceno za zaključno prireditev ter okrasili prostor z zastavicami, pripravili table za vodiče. Izdelali so tudi kostume za zaključno prireditev. Jure Bolta si je zamislil in izdelal pokrivala v obliki zmaja iz papirja. Pomagali so tudi pripraviti material za delavnice in pomagali izdelovati origami zmaje za okrasitev zbornice.

Na treh delavnicah so dijaki lahko ustvarili relief svojega grba na kovinski plošči, v linolej izrezali in odtisnili grajski motiv ter v glini oblikovali zmaja. Nekaj izdelkov smo na koncu razstavili na stojnici. Dijakinje so pomagale ustvariti prijetno ustvarjalno vzdušje, tudi zato so delavnice odlično uspele.

Zapisali: Jasna Potočnik in Tanja Špenko

 

Poročilo – matematična delavnica

Na matematični delavnici smo izdelovali Origami. Na začetku delavnice sem udeležencem predstavila zgodovino origamija, načine zgibanja ter oznake, ki se pri tem uporabljajo, matematično ozadje in uporabo v vrtcih. Ker je bila tema Vzgojiteljade srednjeveški zmaj, smo na delavnici izdelovali 7 različnih zmajev. Devetim udeležencem iz vzgojiteljskih šol sem razdelila izročke, v katerih so imeli kratke izvlečke iz power point predstavitve in navodila za izdelavo zmajev. Pri izdelovanju zmajev so udeležencem pomagale tudi 4 dijakinje iz 3G razreda.

Cilj delavnice je bil, da dijaki vidijo uporabnost izdelave origamija pri poučevanju predšolskega otroka in da se naučijo, kako izdelovati preproste origamije tudi v praksi. Udeleženci so zelo zavzeto delali zmaje in poslušali zgodovino origamija in matematično ozadje. Izdelane zmaje smo razstavili na zaključni prireditvi – bilo jih je skoraj 50. Po končani delavnici so mi udeleženci povedali, da so zadovoljni s potekom delavnice in da pred delavnico niso vedeli, koliko koristnega lahko predšolskemu otroku da origami.

Zapisala: Deja Kačič

 

Poročilo – športna delavnica »sabljanje«

Cilji delavnice je bilo predstaviti sabljanje vsem dijakom in sestaviti skupinsko vajo. Vaja je vsebovala osnovne elemente premikanja (korak naprej in nazaj ter izpad) ter borbe med dijaki. Vajo je koordiniral in vodil dijak iz 4. C. Vajo smo predhodno sestavili z dijakinjami 3. A, ki je omogočila udeležencem Vzgojiteljade hitrejši prenos znanja in veščin.

Zapisal: Matjaž Fleischman

Poročilo – kozmetična delavnica

Dijaki vzgojiteljskih šol so se delili v 4 skupine, po predstavitvi namena delavnice in navodil, so dijakinje izdelale tri različne izdelke srednjeveške kozmetike; milo, balzam za ustnice in naravno kremo.

Zapisala: Maja Božičnik

Poročilo – glasbena delavnica

V delavnici je sodelovalo 26 dijakov in sicer po dva dijaka z gostujočih šol in osem dijakinj z naše šole. Delo je potekalo v pozitivnem in živahnem vzdušju, dijaki so bili zelo motivirani. Naučili smo se več pesmi, z dvema, hudomušnim Ljubljanskim zmajem Uroša Rojka in renesančno hvalnico glasbi Viva la musica pa smo uspešno nastopili na zaključni prireditvi.

Zapisala: Janja Dragan Gombač

 

 

Dostopnost